Uber, Lyft, imigratie si PR

Uber, Lyft, imigratie si PR
30 Jan 2017

O perspectiva interesanta, zilele acestea, asupra modului in care au gestionat reactia publica – atat a angajatilor, cat si a organizatiei – cele doua mari companii de transport privat, Uber si Lyft. Angajatii Uber au incercat sa profite de pe urma protestelor organizate la aeroportul JFK de chiar colegii lor de breasla – Asociatia Taximetristilor din New York – si au marit tarifele in ziua protestului, transformand compania intr-o “tinta” a demonstrantilor. Managementul Uber a decis “de la centru” reducerea tarifelor in momentul in care demonstratia s-a terminat, pentru a ajuta soferii sa ajunga acasa.

Dar vestea s-a dus rapid si, din punct de vedere PR, Uber a mai incasat o lovitura de imagine – potrivit publicatiei The Atlantic, mii de utilizatori americani ai serviciului au postat pe retelele sociale screenshoturi in care arata ca si-au sters aplicatia. Conducerea Uber a dat si o declaratie in care, printre altele, a anuntat ca “va incerca sa lucreze cu administratia Trump pentru a o convinge cu privire la importanta imigratiei”, declaratie care nu a ajutat foarte mult la potolirea spiritelor.

Pe de alta parte, Lyft – principalul competitor local al lui Uber in America – s-a tinut deoparte si a trimis doar un comunicat presei in care condamna decizia lui Trump: “a interzice oamenilor de o anumita credinta, rasa sau identitate, sex sau etnie sa intre in SUA contravine atat principiilor Lyft, cat si valorilor fundamentale ale acestei natiuni”.

 

share

PReach

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

v2