Newsroom – un “loc” cu probleme

18 May 2016

Multe corporatii, agentii de PR si jurnalisti au devenit adeptii platformelor online de tip newsroom (exemple aici, aici si aici) din motive foarte simple:

  • corporatiile controleaza mult mai eficient ceea ce se transmite prin comunicarea externa, ceea ce se publica (macar intr-o prima faza) si ceea ce se vorbeste despre companie si produsele ei. Controleaza comunicarea vizuala, activitatea din social media, gestioneaza (mai) automatizat cererile si relatia cu presa
  • agentiile de PR au gasit o noua metoda, o noua platforma de a-si exersa si demonstra priceperea – comunicare strategica, design, programare – newsroom-urile au devenit un fel de Graal al comunicarii integrate, cu rezultate masurabile si cu impact vizual puternic
  • jurnalistii, in plina criza generata de digital si de globalizare, au gasit brusc noi resurse si o noua piata – da, exista jurnalism si “dincolo” de presa traditionala, doar ca dispar niste functiuni (investigatia, utilitatea, impactul asupra opiniei publice etc.)

Totul pare prea frumos sa fie adevarat. Si iata ca nu e… Compania de cercetare ISEBOX a dat publicitatii un studiu in care arata ca jurnalistii ramasi in presa traditionala au inca probleme serioase cu platformele de tip newsroom.

53% dintre jurnalisti afirma ca stirile din newsroom sunt vechi

Studiu ISEBOX - 2016

Partea buna a lucrurilor este ca jurnalistii si-au facut un obicei in a verifica platformele de tip newsroom, asa acum verifica orice sursa, ceea ce este, pana la urma, obiectivul principal al celor care creeaza aceste platforme si genereaza continut pentru ele: 95% dintre jurnalisti acceseaza un newsroom cel putin o data pe luna. Acum, partile mai putin bune: 70% au afirmat ca platformele nu intrunesc cerintele lor si cam acelasi procent declara ca nu au acces la oamenii de PR din “spate”. Cele mai grave lucruri abia acum vin – si asta e si vina agentiilor: jurnalistii se plang ca nu exista continut multimedia adecvat (video, imagini si logo-uri), sunt greu de cautat, iar stirile sunt vechi. 90% dintre jurnalisti s-au aratat nemultumiti de faptul ca informatiile sunt “depasite” sau incorecte.

Ideea si implementarea unui newsroom raman initiative foarte bune, dar cand sunt facute “de fatada”, se transforma intr-o platforma ce genereaza nemultumiri, frustrari si pot afecta serios perceptia asupra modului in care comunica firma respectiva. Uneori, agentiile de PR doar livreaza platforma catre beneficiar si o administreaza o perioada de proba, dupa care responsabilitatea asupra a ceea ce se publica este 100% a companiei. Chiar si asa, “eticheta” ramane lipita de agentie o vreme.

In plus, va veni vremea in care va aparea o alta discutie: se supun sau nu aceste platforme regulilor generale ale presei? Echidistanta, impartialitate, informatii verificate, responsabilitate, raspundere in fata legii…

Studiul ISEBOX a fost realizat pe 230 de jurnalisti din Statele Unite.

share

PReach

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

v2