Comunicarea: cu resurse interne sau externe?

Comunicarea: cu resurse interne sau externe?
01 Sep 2016

Spoiler alert: cea mai bună rețetă în comunicarea corporate este un departament/persoană dedicat/ă + agenție de comunicare.

Bine, nimeni nu este perfect :) Primul pas pozitiv pe care îl pot face companiile este să admită beneficiile comunicării și necesitatea investiției în managementul ei eficient. Al doilea, să evalueze avantajele și dezavantajele unei comunicări administrate intern vs. serviciile unei agenții de PR.

  1. Internalizare

Avantaje:

  • ”resursa” cunoaște foarte bine businessul și obiectivele
  • costuri ținute foarte strâns sub control
  • raportare imediată
  • reacție promptă
  • relație de subordonare

Angajatul cunoaște mai bine afacerea și obiectivele tale

Dezavantaje:

  • subordonarea și costul redus nu funcționează mereu în avantajul companiei
  • subiectivitate
  • tendința de a mai lăsa lucrurile ”așa cum sunt”
  • lipsa unui feedback autentic
  • creativitate limitată

 

2. Externalizare

Avantaje:

  • eficiență sporită vs. cost: pentru 1,000 de euro, de exemplu, o agenție „livrează” mai mult decât poate livra un angajat. Agenția distribuie sarcinile dintr-un cont de PR mai multor angajați ceea ce înseamncă că, practic, cu 1,000 de euro ai acces la mai mulți specialiști
  • obiectivitate: legătura emoțională între client și agenție se naște mai greu și e mai vie și mai sinceră decât cea între angajatul intern de PR și companie
  • creativitate: „detașarea” de mai sus, coroborată cu atenția la ceea ce se întâmplă pe piețe (cea a clientului și cea a industriei de comunicare, deopotrivă), poate face ca produsul sau mecanica de comunicare să fie net superioare față de „produsul intern”
  • disponibilitate: indiferent de încărcare, agenția poate prelua sarcini noi. Agențiile răspund la emailuri și telefoane până târziu în noapte. Ba chiar și noaptea.
  • experiență: agențiile și departamentele agențiilor de PR sunt (de obicei…) conduse de profesioniști cu experiență, care rezistă la „tăvăleală”, de orice natură ar fi ea
  • promptitudine: trecută sau nu în contract, promptitudinea dă 50% din valoarea unei agenții.
  • management centralizat: agenția asigură relația cu terți pentru tot felul de servicii (catering, tipografie, servicii de închiriere, monitorizare media, bugete etc.) si oferă raport. Fiind în natura relației de business să-ți ofere cele mai bune servicii vs.cost, poți fi liniștit că și terții cu servicii de calitate stau la baza proiectelor reușite ale agenției respective
  • schimbare: poți renunța la o agenție mai ușor decât la un angajat (din păcate… pentru agenție)

Eficiență, creativitate, obiectivitate și management centralizat

Dezavantaje:

  • nu mai ai (atât de mult) control: ai „angajat” o resursă pe care nu o ai sub ochi, nu știi ce, când și cum face și ce o să livreze. Managementul e al agenției.
  • relația e mai „distantă” – you lose the upper hand, cum ar spune Seinfeld

E tot ce-am avut de spus. 

 

Sursa foto: Shutterstock

share

Rares Petrisor

Comments

  1. […] Media Pozitiv: Comunicarea: cu resurse interne sau externe? […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *