Ce sunt Relatiile Publice? Definitie.

Ce sunt Relatiile Publice? Definitie.
22 May 2015

Relatiile Publice sunt, inci, o industrie “tanara”. Lucrand intr- un taram fluid, in continuă dezvoltare si adaptare, cu noi provocari si posibilitați, specialistii in relatii publice actioneaza dupa mai multe definitii, universal acceptate.

Una dintre cele mai simple este cea adoptată de PRSA (The Public Relations Society of America): “Public relations is a strategic communication process that builds mutually beneficial relationships between organizations and their publics.” (Relatiile Publice sunt un proces strategic de comunicare menit sa creeze relatii mutual benefice intre organizatii si publicurile* lor)

O alta institutie importanta pentru industria de PR, de aceasta data din Europa – CIPR UK (The Chartered Institute for Public Relations) – vine cu o definitie putin mai extinsă, mai apropiata (si) de alte zone de influenta pe care PR-ul tinde sa le acapareze:

“Public Relations is about reputation – the result of what you do, what you say and what others say about you. 

Public Relations is the discipline which looks after reputation, with the aim of earning understanding and support and influencing opinion and behaviour. It is the planned and sustained effort to establish and maintain goodwill and mutual understanding between an organisation and its publics.”

“Relatiile publice sunt, de fapt, despre reputatie. Sunt rezultatul a ceea ce faci, spui si a ceea ce spun altii despre tine.

Reltaiile publice sunt disciplina care are grija de reputatie, in scopul de a o sprijini si explica si pentru a influenta opinii si comportamente. Este efortul planificat si sustinut de a dezvolta si sustine relatii benevole de intelegere intre organizatii si publicurile lor.”

sursa foto: ©Shutterstock 

*”public” este un substantiv defectiv de plural. De dragul industriei, acceptăm “barbarismul” publicuri.
share

Rares Petrisor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

v2