Ce câștigă un business din și prin PR?

Ce câștigă un business din și prin PR?
14 Mar 2016

Una dintre întrebările cele mai directe și pertinente pe care mi le pun oamenii de afaceri când promovez serviciile de relații publice este „ce beneficii directe aduce PR-ul businessului meu?”. Trebuie să știi să răspunzi la întrebarea asta pentru că este sâmburele din care răsare tot ce face o agenție de PR. Asta o dată. Apoi, răspunsul este important pentru companii, în special pentru cele care văd în PR fie un moft, fie un „rău necesar”.

Am împărțit răspunsul în patru, toate fiind variante „câștigătoare” pentru un business. Desigur, dacă n-aș fi constrâns de timp și spațiu, aș mai găsi vreo douăzeci… cel puțin.

1. Devii propria sursă de mesaje despre afacerea ta

În spatele acestui răspuns sunt zeci de ani de teorie a comunicării în masă și de practică de PR comercial. În circuitul delicat dintre emițător și receptor, mesajul suferă mai multe transformări – unele pozitive, altele negative, atât pentru sursă (în cazul de față, compania), cât și pentru beneficiar (aici, clientul companiei date).  Folosind relațiile publice, ai control măcar asupra a ceea ce „iese” din companie, crescând simțitor șansele de a transmite mesaje nedistorsionate. Barometrul de Încredere pe 2015, un studiu anual pe care îl face Edelman, arată că 60% dintre națiuni nu mai au încredere în presă. Cine garantează, atunci, pentru informațiile despre compania ta? Cum le controlezi?

Desigur, nu-ți face iluzii că poți controla ceea ce vor înțelege/judeca destinatarii mesajului despre brandul și serviciile tale, dar folosind un comunicator sau o agenție de PR cu experiență, vei diminua semnificativ riscul de a fi înțeles greșit.

2. Informațiile despre compania și serviciile tale ajung unde trebuie și când trebuie

Rolul unei agenții de PR este să transmită eficient informațiile despre compania și serviciile tale tipurilor de public cărora li se adresează: clienți (direcți sau potențiali), formatori de opinie (cei care pot vorbi – de bine sau de rău – despre brandul tău), autorități și, nu în ultimul rând, competiție. Mereu spunem, la Media Pozitiv, că „o agenție de PR are grijă să existe un echilibru în toate aceste conversații dintre publicuri și brand” – în cazul de față, compania ta.

Reține: pentru ca o companie să vândă, ea trebuie mai întâi să „existe” în opțiunile de cumpărare ale clienților și în coasta competiției.

3. Crește competitivitatea companiei tale

E simplu: din spectator, devii brusc jucător. Poți rata o mie de goluri pe maidan, dar acum, gata, ai trecut la profesioniști. Agenția de PR îți va arăta cum mentalitatea clienților s-a schimbat, cum orice adevăr sau neadevăr poate fi verificat și in/validat imediat și cum trebuie să gestionezi această schimbare în avantajul tău.

Multe echipe de management aleg să nu comunice pentru că nu vor să se „expună unor riscuri inutile”, pe principiul „ne merge bine și-așa…”. Serios? Comunicarea cu clienții tăi, dialogul și criticile autentice (= sursa progresului), impunerea oamenilor tăi buni drept lideri în domeniu sunt… factori de risc? Să ne mai gândim.

4. Compania ta devine un brand

Când afacerea ta stă prea mult la „umbră”, în tăcere, alte companii i-o vor lua înainte. Nu doar firma ta caută oameni buni: și oamenii buni caută companii de top. Vor să lucreze pentru un brand. Înainte de a face asta, caută informații despre aceste companii, iar despre firma ta nu au auzit nimic. Sau, dimpotrivă, au auzit… prea multe.

De o companie se leagă multe povești. Ale celor care lucrează sau au lucrat acolo, ale clienților mulțumiți (sau nu!) de firmă și servicii, ale oamenilor a căror voce este ascultată și crezută în spațiul public. Dacă vei lucra cu o agenție de PR, vei ajunge să gestionezi acest dialog într-un mod care va transforma riscurile în oportunități. Iar compania ta va deveni un brand, cu o masă critică de clienți mulțumiți care-ți vor asigura dezvoltarea, dacă vei ști cum să comunici cu ei.

 

Rareș Petrișor este fondator și manager al agenției de PR Media Pozitiv. Îi puteți trimite un email la această adresă.

Sursa foto: Shutterstock

share

Rares Petrisor

Comments

  1. […] intr-un material recent, ca vom reveni cu sfaturi pentru antreprenori si manageri de start-up legate de comunicarea pe […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

v2