5 lucruri de baza in ajustarea strategiei de PR

5 lucruri de baza in ajustarea strategiei de PR
08 Sep 2015

Pentru companiile si organizatiile mici care vor sa-si gestioneze propria activitate de PR, inceputul are o importanta covarsitoare. Iata cateva sfaturi pe care cei de la Business News Daily – o revista dedicata strategiilor de management pentru companii mici – le considera drept capitale:

1. Cunoasteti-va presa

De cele mai multe ori, din comoditate, suntem tentati sa trimitem emailuri si comunicari “in masa” catre jurnalisti. Este dovedit, insa, ca sunt mult mai eficiente relatiile construite in timp, personale, cu jurnalistii de la media relevante pentru companie. “Cel mai bun lucru pe care-l pot face intr-o campanie de PR este sa-mi cunosc partenerii din media cu mult inainte de a incepe efectiva campania”, spune  Tami Brehse, consultant PR si digital marketing. “Cand ai nevoie de prezenta media, mai bine suni un cunoscut decat pe cineva care habar nu are cine esti si cu ce te ocupi”.

2. Dezvoltati o “voce de brand”

Fiecare companie de succes trebuie sa aiba o “voce de brand” distincta. “Ramaneti fidel vocii dumneavoastra de brand”, spune John Znidarsic, senior director of social influence la The Adcom Group, o agentie de marketing si advertising.  Nu e nimic mai daunator pentru o campanie decat inconsistenta si lipsa de autenticitate. “Fiti interesanti. Fiti siguri ca aveti ceva de spus si cand aveti, asigurati-va ca este in linie cu vocea brandului”, mai spune Znidarsic.

3. Pregatiti-va website-ul

De multe ori, managementul campaniei uita de acest aspect important: iesim sa facem zarva, dar serverul pe care avem instalat site-ul de companie/produs nu face fata “valului” de vizitatori. Sau, poate si mai rau, nu are un design adaptat noilor cerinte de trafic. Pentru ca totul sa functioneze “uns” ar trebui sa puteti sa le capturati adresa de e-mail utilizatorilor, oferindu-le in schimb un e-book sau o oferta promotionala.

4. Urmati cu sfintenie regula 10/80/10

Vorbim acum de managementul timpului. 10% ar trebui sa-l dedicati efortului de face o legatura intre ceea ce doriti sa promovati (din punct de vedere continut) si o tema care este de actualitate. 80% din timp, ar trebui sa-l petreceti lucrand la materiale (articol, comunicat de presa, newsletter) si urmarind care este interesul jurnalistilor pe care urmeaza sa-i contactati. Restul de 10% – dedicat promovarii lui catre jurnalisti si lideri de opinie la care aveti acces.

5. Puneti-va seful companiei la scris

Da, asta e cel mai greu. Cum sa ceri unui om care deja “da” prea mult companiei sa-si gaseasca timp si inspiratie sa scrie ceva interesant? Ceea ce ar trebui sa-l “impinga de la spate” este faptul ca, pana la a fi o companie a carei voce e luata in seama, aveti un drum destul de lung in fata. Este si motivul pentru care liderul companiei trebuie sa iasa in fata cu lucruri interesante de spus, bineinteles, astfel incat sa devina o voce a industriei (thought leader). Ajutati-l sa scrie articole care provoaca dezbateri, care genereaza autoritate si va fi din ce in ce mai usor pentru compania voastra sa se faca auzita si sa capete vizibilitate.

Sursa foto: ©Shutterstock

share

PReach

Comments

  1. […] Pozitiv: 5 lucruri de baza in ajustarea strategiei de […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

v2